ATDR

SajatosEnaplo


Hirdetmények

Nincs aktuális hirdetmény!


ÖSSZES HIRDETMÉNY
Részletes kereső

Magyarorszag.hu

Kormany.hu

Kozadat.hu

Hogyan készül Paks II?

2014.11.17

Rendkívüli érdeklődés mellett az atomerőművi kapacitás fenntartásáról tartott fórumot az Energetikai Szakkollégium, amelynek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem adott otthont 2014. november 12-én. A rendezvényen Aszódi Attila, a Paksi Atomerőmű teljesítményének fenntartásáért felelős kormánybiztos, Nagy Sándor, az MVM Paks II. Atomerőmű Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója, valamint Fichtinger Gyula, az Országos Atomenergia Hivatal főigazgatója tartott előadást.


Aszódi Attila a paksi bővítés rövid történeti áttekintését követően a műszaki és finanszírozási kérdésekről, valamint a biztonsági követelményekről beszélt, jelezve, hogy az új blokkoknak folyamatos üzemben 50-100 % közötti terheléskövetésre (szabályozhatóságra) kell képesnek lenniük. A blokkok hűtéséről elmondta: bár szó volt hűtőtornyos elképzelésekről is, azonban a vizsgálatok alapján a legjobb megoldás a frissvízhűtés, amelyhez a Duna elegendő vizet biztosít.





Fichtinger Gyula az új atomerőművi blokkok nukleáris biztonsági engedélyezéséről tartott előadást. Az OAH felkészülése erre a feladatra 2009-ben kezdődött, amelyhez a legkorszerűbb nemzetközi normák és tapasztalatok adták a keretet, de a hivatal felhasználta az időközben bekövetkezett fukushimai katasztrófát követő felülvizsgálatok tapasztalatait is – mondta el az OAH főigazgatója. A felkészülés részeként az OAH felmérte a személyi és anyagi erőforrásait és megállapította: a megnövekedett feladatok ellátásához elengedhetetlen magasan képzett munkatársak felvétele. Fichtinger Gyula áttekintést adott a telephely vizsgálati és értékelési engedélykérelemről, valamint a környezetvédelmi engedélyezésről is.

Nagy Sándor előadásában kiemelte: AES-2006 típusú, 1200 MW-os blokkok épülnek fel Pakson, amelyek a legmodernebb és legszigorúbb nemzetközi előírásoknak is megfelelnek. A vezérigazgató felhívta a figyelmet arra, hogy az új blokkokat már 60 éves üzemidőre tervezik, és az üzemanyagciklusuk 12-18 hónap.



Facebook megosztás