2024. június 8-án, 09:00 és 15:45 óra között az MVM Paksi Atomerőmű 1. blokkja 125 MW, 3. és 4. blokkja 50-50 MW menetrend szerinti leterhelésben vett részt a rendszerirányító (MAVIR) kérésére. Ezt követően a blokkokat visszaterhelték a névleges teljesítményre. A blokkok biztonsága nem volt veszélyeztetve, az eseménynek környezetre gyakorolt hatása nincs.
Az Országos Atomenergia Hivatal határozatot hozott a Paks II. Atomerőmű Zrt. kérelmére indult, A Paks II. Atomerőmű 5. és 6. blokk létesítéséhez szükséges Mechanikai és termikus összeszerelési munkálatok komplexuma (UXB), Adminisztrációs és kiszolgáló épület (4.4) építési engedély iránti kérelem ügyében. Az eljárás a 208/2015. (VII. 23.) Korm. rendelet alapján nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű ügy. A vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű ügyben meghozott döntést az OAH hirdetményi úton közli.
A Paksi Atomerőműben befejezték a 2. blokk 2024. évre tervezett karbantartását és éves főjavítását. Az üzemeltető szakemberek felterhelték a blokkot. A 2024. május 10-én elkezdett, a fűtőelemek üzemszerű átrakásával összekötött, tervszerű, ciklikus karbantartási, ellenőrzési és javítási tevékenységeket elvégezték. A blokk karbantartási és indítási műveleteit az Országos Atomenergia Hivatal helyszíni, valamint online ellenőrzéssel folyamatosan felügyelte.
Az Országos Atomenergia Hivatal nukleáris biztonsági felügyelője, Siklósi András Gábor is részt vett abban az európai uniós szakértői misszióban, amelynek célja az volt, hogy értékelje a törökországi Akkuyu Atomerőmű nemzetközi követelmények szerinti átfogó kockázati és biztonsági jelentését (az ún. stressz-tesztjét), valamint helyszíni bejárásokat és megbeszéléseket folytatva a török nukleáris hatóság és az atomerőmű képviselőivel véglegesítse az ENSREG szakértők megállapításait, amelyeket a több évig tartó felülvizsgálati folyamat során tettek.
Az Országos Atomenergia Hivatal (OAH) határozatot hozott a Paks II. Atomerőmű Zrt. kérelmére indult, A Paksi Atomerőmű 5. és 6. blokk létesítéséhez szükséges Fővállalkozói raktárak (USU), Akkumulátor töltő és javító épület (2.12) építési engedélyezési eljárásában. Az eljárás a Paksi Atomerőmű kapacitásának fenntartására irányuló és az azzal kapcsolatos beruházásokkal összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról szóló 208/2015. (VII. 23.) Korm. rendelet alapján nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű ügy. A vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű ügyben meghozott döntést az OAH hirdetményi úton közli.
Az Országos Atomenergia Hivatal határozatot hozott az SK On Hungary Kft. kérelmére indult, D-szintű fizikai védelmet igénylő radioaktív sugárforrások alkalmazásához és tárolásához szükséges fizikai védelmi rendszer engedélyének időbeli hatályának meghosszabbítására irányuló eljárásban. Az eljárás a kormány 344/2017. (XI.15.) Korm. rendelete alapján nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű ügy. A vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű ügyben meghozott döntést az OAH hirdetményi úton közli.
Az Országos Atomenergia Hivatal 2024. május 30-án, Pécsett tartotta az „Atomenergiáról – mindenkinek” elnevezésű ismeretterjesztő rendezényét, együttműködve a Pécsi Tudományegyetemmel és a TIT Stúdió Egyesülettel. Az esemény sikerét jelzi, hogy a Szentágothai János Kutatóközpont nagyelőadója megtelt, közel háromszáz diák és tanár hallgatta meg az előadásokat, valamint vett részt az interaktív kiállításon. Az előadásokon és a kiállításon olyan érdekes témákról volt szó, mint a környezetünkben milyen természetes és mesterséges sugárzás vesz körül minket, vagy az atomerőműbalesetek okai, a magyar fejlesztésű kamerák különlegessége, amelyeket Japánban, a világ legnagyobb fúziós kísérleti projektjében használnak. Az előadások arra is választ adtak, hogy hogyan használják fel az űr meghódításához és az ott végzett tevékenységez szükséges (atom)energiaforrásokat, valamint bemutatták az atomenergia szerepét a gyógyításban.
2024. május 31-én a délutáni órákban automatikus védelmi működés következtében 160 MW-tal csökkent a Paksi Atomerőmű 3. blokkjának teljesítménye. A szakemberek elhárították a hibát, 19 óra 20 perctől a blokk újra névleges teljesítményen üzemel. A blokk biztonsága nincsen veszélyeztetve, a tevékenységnek környezetre gyakorolt hatása nem volt.
2024. május 29-én, az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. gyakorlatához kapcsolódva az OAH Baleset-elhárítási Szervezete (BESZ) nukleárisbaleset-elhárítási gyakorlatot tartott. A forgatókönyv szerint az atomerőműben, elképzelt primerköri hűtőközeg vesztés és radioaktív kibocsátással járó rendkívüli veszélyhelyzet alakult ki. A gyakorlat során a BESZ tagjai a nukleárisbaleset-elhárítási intézkedési tervben és a szabályzó dokumentumokban meghatározott intézkedéseket gyakorolták (pl. radiológiai helyzetelemzés, létesítménnyel történő kommunikáció, veszélyhelyzet kezeléséhez kapcsolódó nemzeti szintű döntések és lakosságvédelmi intézkedések előkészítése).
Az MVM Paksi Atomerőmű 3. blokkján 2024. május 31-én 13:59-kor automatikus védelmi működés történt, amely 160 MW-tal terhelte vissza a blokk villamos teljesítményét. A szakemberek dolgoznak a hiba elhárításán. A javítást követően a blokkot visszaterhelik a névleges teljesítményre. A blokk biztonsága nincsen veszélyeztetve, a tevékenységnek környezetre gyakorolt hatása nincs.
2024.05.23-án az ENSREG (Európai Nukleáris Biztonsági Hatóságok Csoportja) nemzetközi szakértői delegációja helyszíni látogatást tett a Budapesti Kutatóreaktor telephelyén. A látogatás célja az európai uniós tematikus szakértői felülvizsgálathoz (Topical Peer Review II - TPR II) kapcsolódó önellenőrzés során készült Nemzeti Jelentés, illetve a kapcsolódó szakértői kérdések megvitatása volt, témája pedig a TPR II céljaival összhangban, elsősorban a kutatóreaktor típusú nukleáris létesítményekkel összefüggő tűzbiztonsági/tűzvédelmi kérdések voltak. A látogatásnak az is célja volt, hogy a bejárás alapján a szakértők véglegesíthessék javaslataikat és olyan jó gyakorlatokat azonosítsanak, amelyek az Európai Unió többi tagországa számára is hasznosak lehetnek.